Jump to content
Sign in to follow this  
Sophie McAulay

For swedish submitters

Recommended Posts

Jag har inget pass men det borde ju funka med körkort eller vad tror ni?

Tack!

Körkort verkar fungera tillsammans med röstkortet !? Fasen engelska är inte lätt ibland *suck*

är nog lika bra att fixa ett pass ;)

insåg det...uppdaterade mitt svar men jättetack för hjälp!

/lena

Jag är också med ;)

Varifrån är ni?

Kanske ni vet hur är det med vår skatteverket? Hur många måste man betala för dem? Jag är "nybörjare" här :)

tack så mycket, ska ni göra det, alltså skicka alla dem dokument? feferoni vart ska man gå för att bekräfta det? till polisen?

mvh

yepp ska skicka alla dokument, ringde skatteverket idag och vi blir dubbelbeskattade om vi inte skickar in dokumenten till USA. och det vill jag inte...;)

Polisen bör nog fungera att verifiera, är inte säker dock...

yepp ska skicka alla dokument, ringde skatteverket idag och vi blir dubbelbeskattade om vi inte skickar in dokumenten till USA. och det vill jag inte...;)

Polisen bör nog fungera att verifiera, är inte säker dock...

har du ett reg företag? jag har inte det, vet ej om det är lönt,

Hur är det möjligt och bli dubbelbeskatas om Usa och Sweden have agreement about it? I mean if we pay to USA we don´t need to pay here and tvärtom.

Ojdå, hur jag skriver :) Jag ska ringa till Skatteverket också.

Vi måste skatta här i sverige oavsett om vi betalat skatt i usa - så sade dom vårt kära skatteverk.

Jag har reg företag...tror nog att det är lönt även om du inte har det 30% bortfall blir en del...

Lön från utländska arbetsgivare utan fast driftställe i Sverige

En utländsk arbetsgivare som saknar fast driftställe i Sverige ska inte göra skatteavdrag för svensk preliminär skatt på lön som betalas ut till en anställd. Detta gäller även om den anställde är skattskyldig i Sverige.

Inbetalning av preliminär skatt