Jump to content

Recommended Posts

• Replies 318
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Kan ik de minimum pay-out volgende maand gewoon verhogen om mezelf zo wat meer tijd te geven, of wordt de tax per sale direct verrekend?

Goed topic btw. :)

SS heeft zelf aangegeven dat dit niet nodig is. Er is gezegd dat ze soepel zullen zijn als mensen aangeven bezig te zijn met het papierwerk en er dus niets ingehouden zal worden als mensen er mee bezig zijn.

Interessante opmerking uit een van de andere topics:

I just called the US consulate in Frankfurt. The clerk was very friendly and helpful.

According to him printing out the email from Shutterstock and sending it in is NOT sufficient.

I told him that Shutterstock is telling this, but he said "They don't know what they are doing."

According to him we need a printed letter from Shutterstock with an original signature, a printed email is not sufficient, because it lacks the signature.

I suggest to Shutter to double check this information before hundreds of submitters send wrong documents to the IRS.

Remember: that was said by an official US IRS representative!

Dus beter maar wachten tot alles zeker is....

Ik stuur alles in ieder geval nog niet op, komt volgende week wel als er wat meer zekerheid is. Zo wel even naar het gemeentehuis om een gecertificeerde kopie van mijn paspoort te regelen (of hoe dat officieel ook heet :)).

Hoewel ik inmiddels een stuk meer begrip heb voor de actie van SS moet ik wel zeggen dat de aankondiging en communicatie op zijn zachtst nogal beroerd is. Ik heb niet echt de indruk dat dit goed voorbereid is of dat ze precies weten wat ze aan het doen zijn...

Kan ik de minimum pay-out volgende maand gewoon verhogen om mezelf zo wat meer tijd te geven, of wordt de tax per sale direct verrekend?

Goed topic btw. :)

SS heeft zelf aangegeven dat dit niet nodig is. Er is gezegd dat ze soepel zullen zijn als mensen aangeven bezig te zijn met het papierwerk en er dus niets ingehouden zal worden als mensen er mee bezig zijn.

Inderdaad, als ik het goed heb hebben ze aangegeven dat ze de eerste maand niks zullen inhouden. Dit wordt ook mijn eerste payout maand, dus dat komt wel goed uit. ;)

Ik kan me voorstellen dat de IRS je weten te vinden als je een leuk prijsje wint als je eens in America bent (maar dan vinden ze je toch wel), dat de FBI of CIA je weten te vinden mocht je terroristische plannen hebben tegen de US (ook dan vinden ze je toch wel) maar verder denk ik dat je als doorsnee burger niks te vrezen hebt. :)

Ik ga er ook vanuit dat ze je zo wie zo wel weten te vinden. Misschien ben ik gewoon iets te argwanend.

Bedankt voor je reactie.

Ik stuur alles in ieder geval nog niet op, komt volgende week wel als er wat meer zekerheid is. Zo wel even naar het gemeentehuis om een gecertificeerde kopie van mijn paspoort te regelen (of hoe dat officieel ook heet :)).

Hoewel ik inmiddels een stuk meer begrip heb voor de actie van SS moet ik wel zeggen dat de aankondiging en communicatie op zijn zachtst nogal beroerd is. Ik heb niet echt de indruk dat dit goed voorbereid is of dat ze precies weten wat ze aan het doen zijn...

Ga hem volgende week laten maken, heb ik het in ieder geval in huis. Ik heb ook het idee dat ze nog niet alles hebben uitgezocht. Nou ja, het duurt toch een paar maand voor je dat ITIN nummer krijgt dus betalen moeten we in ieder geval. En als je het verkeert hebt ingevuld ben je weer een paar maand verder....

Ga hem volgende week laten maken, heb ik het in ieder geval in huis. Ik heb ook het idee dat ze nog niet alles hebben uitgezocht. Nou ja, het duurt toch een paar maand voor je dat ITIN nummer krijgt dus betalen moeten we in ieder geval. En als je het verkeert hebt ingevult ben je weer een paar maand verder....

Ik wacht ook nog even met opsturen tot er meer duidelijkheid is over die mail/brief. Maar als het goed is gaat SS niks inhouden als je aangeeft dat je met de papieren bezig bent.

Hoe zit het met het fw8ben formulier eigenlijk? Ik weet dat ik hem nog niet helemaal kan invullen omdat ik de ITIN nog niet heb, maar ik word daar ook niet echt wijzer van...

Het W-7 formulier is ingevuld en nu maar wachten op de brief van SS... Beetje jammer alleen dat SS zegt dat de e-mail genoeg is en dat anderen zeggen dat je een ondertekende officiele brief moet hebben. Wat dat betreft heb ik het idee dat SS ook niet echt goet weet waar ze mee bezig zijn

Ga hem volgende week laten maken, heb ik het in ieder geval in huis. Ik heb ook het idee dat ze nog niet alles hebben uitgezocht. Nou ja, het duurt toch een paar maand voor je dat ITIN nummer krijgt dus betalen moeten we in ieder geval. En als je het verkeert hebt ingevult ben je weer een paar maand verder....

Ik wacht ook nog even met opsturen tot er meer duidelijkheid is over die mail/brief. Maar als het goed is gaat SS niks inhouden als je aangeeft dat je met de papieren bezig bent.

Maar ik denk niet dat ze 4-5 maand gaan wachten, er zijn nogal wat variaties op de tijd dat het zou gaan duren, van acht weken tot heeeeel lang.

Hoe zit het met het fw8ben formulier eigenlijk? Ik weet dat ik hem nog niet helemaal kan invullen omdat ik de ITIN nog niet heb, maar ik word daar ook niet echt wijzer van...

Het W-7 formulier is ingevuld en nu maar wachten op de brief van SS... Beetje jammer alleen dat SS zegt dat de e-mail genoeg is en dat anderen zeggen dat je een ondertekende officiele brief moet hebben. Wat dat betreft heb ik het idee dat SS ook niet echt goet weet waar ze mee bezig zijn

Op het W7 formulier staat duidelijk dat het een signed letter moet zijn, dus ik denk niet dat een geprinte email genoeg is

Ik zou even wachten tot SS hem online zet. Er schijnt een nieuwe versie te zijn. Zodra de online versie er is zal ik hem ook in het nederlands 'invullen'

ik ga helemaal niks invullen, ze zoeken het maar uit, mafketels!!! ik zak wel terug naar 25ct perdownload en stop met submitten.....er zijn sites genoeg! volgens mij is ditgewoon een manier om van een heleboel accounts en images af te komen! Alleen de mensen die veel verkopen zullen bereid zijn alle rompslomp aan te gaan. Ik bedoel dit niet zozeer wat ons nederlanders betreft, hier is het nog relatief makkelijk om aan alle papieren te komen maarf wereldwijd zijn er veel submitters voor wie het bijna onmogelijk is!

Ik zou wel eens willen weten wat SS drijft om dit te doen, geen enkele stocksite doet dit immers?? en ik ga me daar een beetje twee keer betalen, ik betaal hier al, lijkt me wel genoeg....

Succes allemaal! whatever your plans are! :)

Volgens mij kan SS er weinig aan doen, het is immers de overheid die het vereist. Ik vind het ook klote maar het lijkt me niet dat SS dit bewust doet om van submitters af te komen, dat zou geen slimme zet zijn voor ze met zoveel concurrentie.

Het zal me niets verbazen als er meer sites gaan volgen en dan kan je het maar beter vast geregeld hebben.

Als SS ons een overzicht per jaar laat downloaden (of geeft) met inkomsten en wat we aan tax hebben betaald, kunnen we die toch gewoon opgeven bij de Inkomsten Belasting als dubbele btw afdracht? Dan kan onze Belastingdienst het zelf regelen om de centen terug te krijgen van US. Het is dan wel telkens een jaar wachten op de teruggaaf maar je krijgt in ieder geval je centen terug. Ik wil gewoon niet zo'n persoonlijke gegevens verstrekken aan de US of grote kosten maken om die papieren te regelen. Dat loont zich niet voor die kleine bedragen die ik hier verdien.

http://www.irs.gov/individuals/article/0,,id=96304,00.html

acceptance agents voor Belgie

Acceptance Agents - Belgium

Belgium

US Tax Abroad SPRL

Ave du Dirigeable 9

1170 Brussels

Belgium

voor nederland staat er niks

maar er staat wel

National / International CPA Firms *

Deloitte and Touche, LLP

Ernst & Young LLP

KPMG LLP

PricewaterhouseCoopers LLP

* Check local telephone directory for nearest location.

die hebben een beetje overal kantoren

Als SS ons een overzicht per jaar laat downloaden (of geeft) met inkomsten en wat we aan tax hebben betaald, kunnen we die toch gewoon opgeven bij de Inkomsten Belasting als dubbele btw afdracht? Dan kan onze Belastingdienst het zelf regelen om de centen terug te krijgen van US. Het is dan wel telkens een jaar wachten op de teruggaaf maar je krijgt in ieder geval je centen terug. Ik wil gewoon niet zo'n persoonlijke gegevens verstrekken aan de US of grote kosten maken om die papieren te regelen. Dat loont zich niet voor die kleine bedragen die ik hier verdien.

Die tax kan de belastingdienst niet terugvragen. Die gaan rechtsstreeks naar de amerikaanse staatskas om weer oorlogje mee te kunnen spelen. Dat is voor mij de belangrijkste reden om gewoon de papieren in te vullen. Ik betaal liever belasting aan Nederland want dan heb ik er zelf tenminste nog wat aan (oke, misschien minimaal maar altijd meer dan wanneer ik aan de USA betaal). Nederland heeft niet voor niks een belastingverdrag getekend. Maar wat jij wil.

hoi,

I sit now in biggest russian photostock's forum www.zastavkin.com/forum , there is real brain storm !

but what I find out :

If shutterstock does not help us and want to put american tax problems on our shoulders -

- we must go to American Embassy and make verification our passport or ID card (+ our resident address)and when will sent this +form to IRS office (USA)

- or go to Deloitte and Touche

Ernst & Young

KPMG

PricewaterhouseCoopers and ask to help with ININ

I go to Monday /Tuesday to Ernst & Young and I'm going to ask this help.

p.s. just simple copy of ID not enough, it must be notaries+apostil or go to American embassy in Den Haag

Die tax kan de belastingdienst niet terugvragen. Die gaan rechtsstreeks naar de amerikaanse staatskas om weer oorlogje mee te kunnen spelen. Dat is voor mij de belangrijkste reden om gewoon de papieren in te vullen. Ik betaal liever belasting aan Nederland want dan heb ik er zelf tenminste nog wat aan (oke, misschien minimaal maar altijd meer dan wanneer ik aan de USA betaal). Nederland heeft niet voor niks een belastingverdrag getekend. Maar wat jij wil.

Ah ... ok ... dat wist ik niet. Heb die vraag nog niet beantwoord gekregen van mijn boekhouder. Bedankt voor de info.

Overigens staat op de American Consulate Amsterdam site het volgende:

Tax Assistance

The IRS office servicing the residents of The Netherlands is located at the American Consulate in Frankfurt.

Hoop onduidelijkheden nog.....

En er schijnt er nog 1 te zijn, n.l. als je, zoals ik, als bedrijf handeld.

Heb ergens gelezen dat er dan weer sprake is van een EIN (??) i.p.v. een ITIN.

Vind het overigens echt verbazend dat SS hier als 1ste mee komt. Had dit eerder van GETTY o.i.d. verwacht....

Ik wacht nog even af voordat ik iets onderneem. Beetje zonde van de kosten en tijd als blijkt dat e.e.a. anders moet / niet nodig is.

Ron

Net even naar het gemeentehuis geweest en voor nog geen 8 euro een gewaarborgde kopie laten maken van mijn paspoort. Kopietje, stempeltje of 5 er op en klaar. Nou maar hopen dat het afdoende is :)

Heb ook net die kopie bij het gemeentehuis opgepikt. Zorg dat ze de stempel met handtekening op de voorkant van je kopie zetten, en niet zoals bij mij in eerste instatie op de achterkant, anders is hij niet geldig!!! 8 euro voor een kopie, afzetters!