Jump to content

Recommended Posts

• Replies 318
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Het is bij mij inmiddels ook opgelost, want mijn downloads hebben nu weer de normale prijzen.

Ik heb ook als privépersoon ingevuld en het was de volgende dag al goedgekeurd. Ik was alleen bang dat ze toch geld gingen inhouden omdat mijn dl's opeens 'n paar cent gedaald waren, maar blijkbaar is dat nu weer in orde.

Met ingang van 1 januari zijn de prijzen van FT verhoogd, maar de commissie verlaagd. Degenen die dit het meest voelen zijn degenen met veel subscriptiedownloads. Maar de meesten gaan er percentagegewijs op achteruit, tewijl FT het heeft gebracht als een prijsverhoging. Ik zit daar nog niet zo lang, maar dit schijnen ze vorig jaar ook al geflikt te hebben. Op het MSGforum kun je hier meer info over vinden. Daar hebben ze het zitten uitrekenen en daar heb ik mijn info ook vandaan.

• 2 months later...

Ja, zonet, vandaar dat ik direct hier kwam kijken.

Lijkt mij een overzicht van hetgeen we in de USA aan belasting hebben betaald over het jaar 2009.

Niets dus.

Bij mij is het alleen vreemd dat dit overzicht toch is aangekomen, daar er in mijn adres niet staat Netherlands maar Netherlands Antilles, haha.

Een nieuw stukje papier om op te bergen in de ordner.

Volgens mij een soort jaaroverzicht.

Kun je nodig hebben voor je belasting aangifte.

Inderdaad stond bij mij ook Nederlandse Antillen in het adres en omdat je over de kleinste futiliteiten enorm gezeur met belastingdiensten kunt krijgen, heb ik SS maar even een mail gestuurd met het verzoek een nieuw formulier 1042-S te sturen met het correcte adres.

Ik kreeg van de week ook zo'n formulier binnen. Er staat nergens op hoeveel ik heb verdient. Het was ook geadresseerd naar mijn eigen adres, maar dan in de Nederlands Antillen. Wel knap dat het dan toch hier in Nederland is aangekomen.

Ook heb ik direct gemaild naar shutterstock, maar nog niks gehoord.

Het gaat toch alleen over het totaal aan downloads van inwoners van de VS? Alleen daarover wordt belasting geheven door de IRS. Bovenaan links onder 'Gross income' staat een bedrag.

Nederland heeft een belastingverdrag met de VS, dus wordt er door SS niets ingehouden. Het formulier kan alleen nodig zijn voor je belastingaangifte in Nederland, dat weet ik niet precies.

Het zijn ook eigenlijk 2 kopieën als je goed kijkt. Copy B en C.

Voor een land als Australië,houden ze iets van 10 procent in, geloof ik. Dan zul je dat niet nog eens een keer dubbel aan de Australische belastingdienst ook moeten gaan betalen, toch? Dus voor die contributors is dit formulier wel belangrijk.

• 5 months later...

Even voor alle duidelijkheid, op een andere site (BS) moest ik ook een W8-BEN formulier invullen voordat mijn portfolio actief werd.

Daar heb ik geen TIN ingevuld (als individual) en ook hun FAQ zegt:

If I’m an individual non-U.S. contributor submitting images on my own behalf, do I need to submit a TIN?

No. An individual, non-U.S. contributor can choose not to submit a TIN (Taxpayer Identification Number). If you already have a TIN, you might choose to include it on your W-8 for tax purposes. Ask your tax adviser if including your TIN would be beneficial.

Nu neem ik aan dat dat ook voor Shutterstock geldt. Maar hier lees ik opeens dat ik zelfs als invididual een TIN moet aanvragen om die tax treaty te doen gelden??

• 3 years later...

Beste,

Ik zal even deze oude draad terug openen om wat hulp te vragen.

Ik bezit een Belgische BVBA en ben sinds kort toegelaten op SS. Nu vraag ik me af welke formulieren ik juist moet invullen en vooral wat ik moet invullen. Daarna, waar moet ik ze uploaden?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groeten,

Sigurd

• 4 weeks later...